reklama

Prepadla ťa nuda? Gettpal ťa zachráni!

Ešte pred pol rokom som netušila, čo je to Gettpal, až kým ma s ním nezoznámil jeden známy. Vraj je tam strašná sranda. A neklamal, sranda tam je, a to nemusím robiť vôbec nič, len si z času na čas prečítať príspevky a komentáre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Idea a myšlienka je to, ako sa zdá, celkom fajn. V tomto svete virtuálneho diania je úplne jasné, že keď dostanete chuť zahrať si bedminton, no je medzi sviatkami, a všetci známi a kamoši si dávajú tretie kolo koláčikov pri sledovaní Shreka doma v Košiciach alebo Suchej nad Parnou, len vy ste zaseknutý v hlavnom meste, natíska sa zrazu Gettpal ako najrýchlejší spôsob, ako nájsť parťáka. Alebo proste možno kamošov nemáte. Alebo si chcete ísť vypiť, ale s mamou to nie je úplne ono... Možností je veľa. Keby nebolo internetov, čo by asi tak mohol robiť takýto človek v núdzi? Ísť do nákupáku a pýtať sa náhodných okoloidúcich, či nemajú chuť si skočiť do NTCčka zahrať na hodinku bedminton, by sa zrejme nestretlo s veľkým pochopením. Tiež by asi mnohým prišlo scestné, keby ste zrazu v poloplnej 50tke smer Aupark zakričali, že máte chuť na kávičku a potom možno nejaký film, či sa niekto nepridá. V tomto smere vidím Gettpal ako fajn riešenie – proste tam napíšete, akej aktivite by ste sa chceli venovať, možno spomeniete kde konkrétne, a čakáte na reakcie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno som to však pochopila trochu nesprávne, lebo keď som si tak nedávno prechádzala z nudy posledné príspevky, občas som na chvíľu musela popremýšľať, a opýtať sa jednoduchú otázku: „Prečo?“

Tak napríklad sa tam dáky mladík pýta : „Sú tu ľudia, ktorí majú radi Jazz alebo Electro? Poprípade maniaci, čo si radi vymýšľajú príbehy?“ Presne tu som si hneď musela položiť tú prostú otázku a vykľuli sa z nej ďalšie... Fajn, ten jazz a electro sú okej, chápem, má možno lístky na koncert, alebo jeho priatelia nezdieľajú tieto hudobné vášne a on by chcel nájsť niekoho, s kým si pri šialenej jazde mestom vo svojom kabriu bude môcť púšťať chytľavé elektro rytmy. ALE čo tie príbehy? A čo to znamená maniaci? A prečo si chce s niekým vymýšľať príbehy? Prečo vôbec potrebuje ďalšieho človeka, čo si rád vymýšľa príbehy (ešte k tomu maniaka?!), keď to môže v pokoji robiť doma sám... Keby som bola odvážnejšia a angažovanejšia, asi by som sa ho opýtala. Ale všetky potenciálne odpovede, ktoré mi napadli, ma doteraz mátajú (možno len pozerám priveľa hororov, thrillerov a krimináliek)... Stále sa snažím ukľudniť tým, že to môže byť spisovateľ, ktorého proste prestala kopať múza, tak to skúša cez Gettpal. Však cesty osudu sú nevyspytateľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalší mladý pán sa pýta: „Niekto na Karpatskej?“ Ja som si takmer istá, že na tej Karpatskej v tej chvíli niekto bol. Že teda ak potreboval napríklad s niečím pomôcť, mohol sa popýtať priamo, veď za skúšku nič nedáš. Alebo by mňa osobne zaujímalo, že kde konkrétne na tej Karpatskej sa nachádza, alebo kam by sa chcel dostať, a čo by tam chcel robiť. A že ako sa tam vlastne dostal? A prečo je sám na Karpatskej a zháňa si na Gettpale spoločnosť? Po prečítaní tohto príspevku som bola opäť plná otáznikov a zvedavosti. Ja verím, že tomu chlapcovi niekto pomohol, alebo sa za ním teda na tú Karpatskú dostavil, a zabavili sa spoločne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Marek sa pýta „Nejaké plány na budúci víkend?“ a prikladá k príspevku pre istotu aj svoju foto. Takú istú, aká zdobí jeho profil. Áno, je pravda, že tá profilovka je dosť malá keď človek niečo napíše len tak na stenu nejakej facebook stránky. Asi teda len chcel predísť tomu, aby jeho nádejní noví priatelia museli klikať na jeho profil. Takto im ušetril kopec drahocenného času, a ak sa mu niekto ozval, bolo to o 2 sekundy skôr, než keby tam tú fotku neprilepil. A navyše, veď povedzme si úprimne – ak nemáte plány na najbližší víkend, a nejaké si hľadáte, je dôležité najprv vidieť, s kým by ste ten víkend mohli plánovať... Nebudete sa predsa napríklad prechádzať po lese s niekým, kto vyzerá zle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dokonca som zistila, že jedna z mojich facebookovych známych, je na Gettpale mimoriadne aktívna. Keby sa to nedialo v tom facebookovom svete, človek by povedal, že táto slečna je veľmi sociálna a otvorená. Neviem však ako to klasifikovať v týchto Gettpaláckych súvislostiach. Minule tam napríklad nejaká iná slečna zháňala parťáčku na pravidelné cvičenie vo fitku, že vo dvojici je to lepšie. I chytila sa toho moja známa, a hneď jej napísala komentár, že ona radšej je a pije, ale tiež ju to samú nebaví, tak či by nemohli radšej praktizovať túto alternatívu. Iná dáma sa chcela ísť opiť, ale vo Vrakuni, alebo Podunajských Biskupiciach – moja známa sa ihneď ohradila, že diskriminuje mestské časti (Ale toto jej kvitujem. Ako keby sa nedalo dosť dobre opiť aj v Ružinove alebo v Petržalke). Keď tam nejaký mladý pán hľadal niekoho na večernú akciu v meste, moja známa sa ozvala takmer okamžite. Že nemôže... Teda, aj by mohla, ale na druhý deň vstáva. Má novú prácu. Je párty zviera. Že keby sa dalo zajtra.. ale že vlastne nevie, možno bude unavená.. Má to dievča ťažké.

A napokon príspevok, ktorý si získal moje srdiečko, patrí „Starostovi“ (áno, to bolo jeho krstné facebookové meno, potom len nejaké písmenká), ktorý má miesto profilovej fotky čiernu siluetu. Starosta Gettpalákom oznámil, že ak by niekto z nich chcel ísť na Draždiaku do vody, bude k dispozícii do polnoci.. A tak si vravím Wau, na Draždiaku majú plavčíkov! Len mi nešlo celkom do hlavy, prečo píšu o svojej pracovnej dobe práve na Gettpale? Že či ten príspevok hodil aj do Bývania v Bratislave, Susedskej burzy a tak, veď nie všetci čo sa radi kúpu sú na Gettpale... Alebo by možno bolo efektívnejšie vylepiť oznam kdesi pri Draždiaku. Potom mi došlo, že to môže byť len jeden z tých, čo sa radi kúpu, no nechce byť na to sám. Aj ja sa rada kúpem. Neviem ako zvyšok sveta, ale asi by som sa o desiatej večer nevybrala na Draždiak za Starostom s čiernou siluetou, aby sme sa spolu okúpali... Ale hádam sa predsa len niekto našiel, a snáď po kúpaní aj v zdraví prišiel domov.

Takže po mojom malom Gettpalovom prieskume som síce zatiaľ nezískala žiadnych priateľov, ale môžem zaručene potvrdiť, že ak sa rozhodnete stať členom, zabavíte sa, aj keby ste nehľadali kamošov a nechystali práve žiadne spoločenské aktivitky. A možno sa raz len tak zrazu ocitnem na Karpatskej, a aj tých Gettpal kamarátov si skúsim nájsť.

Martina Vandová

Martina Vandová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Blogerka roka 2023. Možno aj mama roka, keď sa pošmykne :D... ale nie, veď ja som tu len na návšteve Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu